Majitelé společností a marketéři mají za cíl přitáhnout co největší pozornost k vlastnímu sortimentu. Na internetu jim k tomu slouží webové stránky, které by měly přinášet rezervace či objednávky. Pro rozvoj prodejních funkcí webu je ovšem třeba chápat základy SEO – optimalizace. Člověk nemusí být nutně odborníkem, měl by ovšem porozumět tomu, jak přizpůsobení webovek fulltextovým vyhledávačům zlepšuje jejich nalezitelnost a tím pádem i ziskovost. Srozumitelně vysvětlený princip SEO najdete v článku.

Hlavní rozdíl mezi PPC a SEO

Veškeré náklady na PPC kampaně odvádíme na účty majitelů sociálních sítí, Googlu či Seznamu. Jakmile vyčerpáme kredit, tak prokliková reklama zmizí a s ní také stimulace návštěvnosti našich komerčních stránek. Základem SEO – optimalizace je naproti tomu trvanlivost, což považujeme za největší rozdíl mezi ní a PPC. Rozpočet na SEO sice také platíme nějaké cizí agentuře či freelancerovi, ale zakoupené optimalizační úpravy zůstávají na našem webu. Díky tomu se udrží prodejní konverze ve formě minimálně celý další rok po zásahu. Pak obvykle stačí, kdy si objednáme udržovací SEO, aniž bychom zase  začínali od nuly.

Základy on-page SEO: Optimalizace uvnitř webu jako top investice

První, co bychom měli během SEO uvést do pořádku, je vlastní platforma. Jako základ tedy vnímáme on-page SEO, česky řečeno optimalizaci přímo na stránkách. V současnosti se bez vnitřního SEO nelze obejít.A všichni, kdo uvažují o nákupu www, by je měli požadovat automaticky optimalizované.  Takže platí, že několik let staré webovky bez optimalizace je nejprve nutné podrobit auditu. Tato softwarová analýza pomůže odborníkům najít všechny závady, které překáží komerčnímu úspěchu stránek. Jako první se začnou odstraňovat technické chyby – například v responzivitě, indexací a kódování. 

Pak se přechází na aktuální bezpečností protokol HTTPS, rychlejší hosting a je-li třeba, zmenšují se zbytečně velká data na webu, aby se urychlilo načítání. Pak se expert na základní on-page SEO vrhne na optimalizaci náplně. U většiny webů a e-shopů se do textů přidávají klíčová slova a podobně se ošetřují také metadata a někdy i samotný název domény.

Tolik k základům technické a obsahové on-page SEO – optimalizace. Cílem změn je dostat web mezi linky na první stránce ve vyhledávačích. Tyto odkazy si totiž prohlédne absolutní většina lidí. Pokud se díky SEO začnou naše www zobrazovat na top postech, okamžitě jim stoupne návštěvnost klidně o stovky procent. Z většího počtu návštěvníků pak logicky pramení větší počet zákazníků a o to nám jde.

Základy off-page SEO: Optimalizace mimo web pro upevnění pozic

Přirozenou nebo též organickou návštěvnost firemního webu, e-shopu či nějakého portálu mohou SEO specialisté stimulovat ještě zvenku. Základem off-page SEO je takzvaný linkbuilding. Tato externí část optimalizace vytváří síť z našich vnějších odkazů. Začíná kontrolou a případným doplněním linků na naše www do důležitých internetových katalogů. Dále přichází ke slovu firemní profily na sociálních sítích, kde se příspěvky obohacují o odkazy vedoucí na konkrétní části webu – třeba na nový produkt, výprodej nebo rezervační formulář. 

Posledním trumfem odborníků na SEO jsou ještě exkluzivní PR články, které naším jménem zveřejňují na tematicky příbuzných fórech. Tyto příspěvky obvykle vypadají jako návody, doporučení a rady pro laickou veřejnost. Zdarma se v nich dělíme o know-how a čtenáři, které informace zaujmou, se mohou z připravených odkazů prokliknout k nám na web.

Nyní, po nastudování základů SEO je pro vás posouzení optimalizace, respektive jejího přínosu pro váš web podstatně jednodušší. Už chápete, jak moc přínosné je zajistit stránkám organickou popularitu a stabilizovat tím online objednávky. Až budete vybírat vhodnou SEO agenturu, snadno rozlišíte profesionály od amatérů. Možná vás napadly další otázky. Pokud ano, pošlete nám je v komentářích. Odpovíme vám co nejdříve.

Zdeněk Brož

Zpět na začátek