SEO optimalizaci v Kladnu nabízí agentury i specialisté na volné noze. Rozhodně se nemusíte bát, že byste neměli z čeho vybírat. Háček je v tom, že si musíte umět vybrat dobře. Existuje hned několik faktorů, které vám pomůžou oddělit zrno od plev. Jedním z nich je tvorba kvalitního obsahu a na ten se v našem článku zaměříme. Dočtete se, jak poznat nadaného SEO copywritera a vysvětlíme vám, proč se bez jeho služeb neobejdete. 

SEO – optimalizace je soubor různých technik a úkonů. Copywriting je její nedílnou součástí

Jak to vlastně všechno funguje? Optimalizace není jen o tom, že vám někdo udělá analýzu klíčových slov a nějak je rozhází po textu. Takhle jednoduché to určitě není.

Ve většině případů na optimalizaci nepracuje jen jeden jediný člověk. Pokud váš projekt zadáte agentuře, bude se na něm podílet pravděpodobně celý tým odborníků znalých nejrůznějších SEO tipů a triků. Ti si rozdělí podle zaměření jednotlivé úkoly, jako je psaní textů, mobilní SEO, linkbuilding apod. a budou pracovat na základě společné strategie a know-how. Podobně pracují i konzultanti na volné noze. Profesionálové sice zastanou většinu práce sami, ale psaní textů s největší pravděpodobností přenechají ověřenému copywriterovi.

Proč je kvalitní obsah tak důležitý?

Protože vám nejde jen o to, aby vaše webovky lidé našli. Neoptimalizuje se jen pro vyhledávače. Uživatel je stejně důležitý. Čtenář, kterého zaujal poutavý článek, si zapamatuje, že na vašich stránkách našel hodnotný obsah, který ho něčím obohatil. Tím pádem si zapamatuje vaši značku a rád se vrátí. V ideálním případě bude také článek hned po přečtení sdílet, následně se přihlásí k odběru novinek nebo si rovnou něco objedná z vašeho e-shopu. Ano, zajímavý text má takovou moc. Nicméně funguje to i obráceně. Čtenář se rozhodne během pár sekund, zda u vás zůstane a bude pokračovat ve čtení. Doslova nakoukne, a když se mu něco nelíbí, hned mizí. 

Někomu stačí málo, třeba pravopisná chyba v první větě textu. Čeština 21. století se přirozeně mění a vyvíjí a každý má na různé nové slovní obraty jiný názor. Pravopisně zcela správný text je ale stále tou nejlepší možnou variantou. 

Levné texty vás přijdou draho

Kvalitní SEO článek vám nikdo nenapíše na počkání. Pokud chcete zajímavý a originální text, který splňuje všechny parametry SEO, musíte ho umět ocenit. Copywriter může psát jeden článek (v závislosti na rozsahu a stupni odbornosti) i několik hodin. Můžete si koupit levný obsah, abyste rychle zaplnili váš web nebo krátké obecné články, ale měli byste si uvědomit, že čtenáři nejsou hloupí. Google vás také nepochválí. V “lepším” případě vás penalizuje, v horším dostanete rovnou ban. Obojí je špatně a hodně těžce a draze se to napravuje. V některých případech je to doslova “mission impossible”. Vyřízení reklamace takto špatně odvedené práce trvá a výsledek je nejistý. Na obsahu raději nikdy nešetřete!

Dobrý copywriter má tyto 4 zásadní vlastnosti:

  1. Je odborníkem na psaní textu, který zároveň rozumí, jak funguje SEO. Nemusí být expertem na SEO, ale musí vědět, jak přirozeně zakomponovat klíčová slova do textu. Měl by také vědět, čemu se v textu úplně vyhnout (Black Hat SEO – zakázané techniky), aby stránku svým jednáním nepenalizoval.
  2. Umí psát pro online čtenáře. Copywriter není spisovatel. Online obsah musí být zajímavý, hodnotný, poutavý, zábavný, ale také velmi přehledný, jasný a stručný. Stručný neznamená krátký. Dlouhé texty jsou žádoucí. Květnatá a dlouhá souvětí se ale do online textů nehodí.
  3. Dokáže se vcítit do cílového čtenáře a tvoří obsah, který chce číst a sdílet. SEO expert provede analýzu klíčových slov a copywriter napíše kvalitní texty a články, které vaše klienty budou zajímat.
  4. Vyhraje si s titulky a nadpisy a dá textu přehlednou strukturu. Titulek musí zaujmout. V opačném případě čtenář článek ani neotevře.

 

Profesionální agentura má ve svém týmu zkušené copywritery

Úspěšní copywriteři rozumí SEO a dokážou napsat čtivý, optimalizovaný text. Nechrlí jeden článek za druhým, protože kvalitní obsah je časově náročný.

Zajímavý text na webových stránkách a hodnotné články vám zajistí početné publikum, které bude váš obsah ochotně sdílet. Vděčný čtenář se rekrutuje na spokojeného klienta.

Souhlasíte s tvrzením, že kvalitní text není levný? Myslíte si, že je význam copywriterů v SEO podceňovaný, nebo máte přesně opačný názor? Zasahovali jste do výběru copywritera, nebo jste plně důvěřovali agentuře?

 

Zdeněk Brož

Zpět na začátek